La alimentación y la adolescencia. Actividad física.
•
Justificación:
Con
esta unidad se pretende que el alumnado alcance a comprender la importante
relevancia que tienen los buenos hábitos alimenticios a la hora de alcanzar el
mejor rendimiento intelectual en los procesos de aprendizaje. Esta actividad se ha realizado con el grupo bilingüe de 2º ESO.
•Objetivos:
Estudiar la relación entre la alimentación y la actividad física
• Contenidos conceptuales:
-
La importancia de una dieta equilibrada.
-
La alimentación según el tipo de actividad física
-
Las ventajas de la actividad física.
-
La nutrición y el rendimiento escolar.
-
La importancia del desayuno.
•Actividades:
Responder a un cuestionario.
- Evaluación:
- Reconocer los errores más
frecuentes en la alimentación de los adolescentes y sus posibles
consecuencias.
- Ser capaz de dar consejos
para tener una alimentación de calidad.
- Reconocer los posibles
efectos negativos de una mala alimentación en el rendimiento escolar.
- Recoger los cambios que
han llevado a cabo a raíz del nuevo aprendizaje; de no haberlo hecho deben incluir los que sí deberían hacer.
Unidad didáctica: La alimentación y la actividad física.
Types of physical activity
ç
http://www.clipartguide.com/_pages/0511-1001-2403-3508.html
1. Light activity
Adolescents, who do not play sports, do not exercise
regularly or work as clerks and spend much of their day sitting.
2. Moderate activity
Adolescents who play a sport like soccer, swimming or
athletics at least 3 times a week; two hours a day or brisk walk at least an
hour a day. Young people working as mechanics, waiters, gardeners or
undertaking agricultural activities.
3. Strenuous activity
Adolescents who regularly engage in a competitive sport like football or athletics, or the young men who have a job requiring great physical effort, such as, porters, woodcutters, etc..
http://www.iclipart.com/download.php?iid=164851&submit=&keys=sport¬keys=&start=0&andor=AND&c1=COLOR&c2=BANDW&s1=&s2=&release1
Adolescents who regularly engage in a competitive sport like football or athletics, or the young men who have a job requiring great physical effort, such as, porters, woodcutters, etc..
Did you know that if you do physical activity...?
• Your muscles and bones will become stronger and
stronger.
• Your self-esteem will improve and you will feel more
confident in your abilities.
• You will enjoy good health.
• You will perform better in your studies and enhance
your learning capabilities.
• You will be less exposed to the use of substances
harmful to your body (like alcohol and drugs).
• You will use more energy so you'll have better
control over your body weight.
• Your body image will improve.
Physical
activity will increase your…
http://www.
167161&submit=&keys=strength¬keys=&start=125&andor=AND&c1=COLOR&c2=BANDW&s1=&s2=&release1=&release2=&previewcheck=&cat=All&type
iclipart.com/download.php?iid=
Constant
physical activity develops your capabilities in…
¿Cómo?... simple:
• Practica deportes.
• Juega con tus amigos.
• Realiza actividades al aire libre en familia o con tus amigos.
• Participa en grupos de danza y baile.
• Utiliza las escaleras en vez del ascensor.
• Juega con tus amigos.
• Realiza actividades al aire libre en familia o con tus amigos.
• Participa en grupos de danza y baile.
• Utiliza las escaleras en vez del ascensor.
How?...It´s simple:
• Dance and participate in dance groups.
• Use the stairs instead of the elevator.
• Do outdoor activities with family or friends.
• Play sports.
• Play with your friends.
- Activities
Answer the following questions:
- How many types of physical activities are there according to the effort?
- What are their differences?
- Which one would describe you better?
- Name some aspects that physical activity will improve.
- Name some types of physical activities that are not considered sports.
- Should we change our eating habits depending on the type os sport or physical activity?
- List good eating habits dependending on the type of activity.
- How?...It´s simple. Match
English and its translation into Spanish in the previous text.
María Caballero
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